vrijdag 27 mei 2011

major spoilers podcast


Jarenlang heb ik volgehouden dat comics niets voor mij waren. Ik las enkel de superieure Europese stripverhalen en had geen enkele interesse in kinderlijke superheld verhalen. Ik bedoel maar, die worden op een maandelijkse basis gepubliceerd, en moeten dus wel bandwerk zijn. Maar de laatste 2 jaar of zo ben ik toch helemaal overstag gegaan wat comics betreft. Hierbij zijn enkele factoren van belang geweest. Ik las ergens dat er een fantasyepos bestond dat je moest gelezen hebben, en dat op dat moment enkel als Engelstalige strip, dus als comic bestond: Bone. Daarenboven was ik redelijk onder de indruk van de romans en kortverhalen van de engelse schrijver Niel Gaiman, en laat die nu ooit zijn carriere zijn begonnen in comics. En via de critical hit podcast heb ik in die periode ook de Major spoilers podcast ontdekt.

De major spoilers podcast is een podcast die voornamelijk over comics gaat, alhoewel er ook al eens wordt uitgewijd over films, tv series en games. Er zijn drie hosts: Stephen, Matthew en Rodrigo en je hoort duidelijk aan de sfeer en de steken die ze mekaar geven dat dit goede vrienden zijn. Ook zijn het drie personen met elk hun eigen invalshoek op comics en het leven. Stephen is wat we een "early adapter" noemen, en staat dus heel erg open voor dingen als digitale comics. Matthew werkt in een comicwinkel en is de persoon met de meeste kennis over de geschiedenis van comics. Rodrigo is een goede 10 jaar jonger dan de anderen en is de gamer van het gezelschap.

Elke podcast volgt een vast stramien. Eerst wordt er wat over het comicnews van die week gesproken. Daarna komen de besprekingen daarna is er de poll van de week en daarna wordt er een tradepaperback ontleed. Vooral die tradepaperback besprekingen zijn echt heel goed. Ik heb al vaak dingen aangekocht omdat ik enthousiast erover geworden was door deze podcast.

Het enthousiasme en de goede opname kwaliteit maken dit echt een top podcast indien je enige interesse vertoont in comics

Geen opmerkingen:

Een reactie posten