vrijdag 6 mei 2011

thor the movie


 Ik ben zojuist naar Thor gaan kijken en nog wel in de 3D versie. Normaal gezien probeer ik 3D films te vermijden als de pest, maar Thor speelde alleen in 3D dus heb ik me daar maar bij neergelegd. Alleen snap ik niet wat 3D zou moeten toevoegen aan deze film. Ik heb de indruk dat de film er onrealistisch en afstandelijk gaat uitzien door het 3D effect. Nu is realisme niet echt iets wat je in een film over de marvelsuperheld Thor zou verwachten.

Ik vond dit een hele goede comicverfilming. Vaak probeert men verfilmingen van comic's een te serieuze toon aan te meten, waardoor het geheel niet echt overeind blijft. In deze film probeert men om de onrealistische elementen te maskeren met humor en dat lukt eigenlijk wonderwel. Ook trapt men niet in de val om de actiescènes eindeloos te laten duren.

De acteerprestaties waren niet altijd even goed (zeker niet als je ze vergelijkt met de acteerprestaties in Iron man) maar ze waren ook nergens zo slecht dat ze stoorden.

Ik moet toegeven dat ik dit een plezante, onderhoudende superheldenfilm vond, en hoop dat Marvel op deze weg verder blijft gaan met het omzetten van hun helden naar het witte doek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten