donderdag 5 mei 2011

title fight: shed


Dit is echt een plaatje dat de perfecte soundtrack aanlevert bij het mooie weer van de laatste weken. Title fight is een jong bandje uit kingston, Pa, dat een soort muziek speelt waarvan ik dacht dat het niet meer gemaakt werd. Voordat emo synoniem stond voor depressie, getormenteerde zielen en slechte kitscherige muziek, was het een term die gebruikt werd om bands te omschrijven die zich ergens tussen hardcorepunk en poprock ophielden.  En title fight is zo een band.

Op "shed" staan 12 nummers rocknummers gespeeld met de energie en enthousiasme van een hardcore/punk band. Op de ep's die aan dit album vooraf gingen, deed Title fight me vooral denken aan punkbands als Kid dynamite, Lifetime en saves the day. Maar op dit album hebben ze dat soort nummers aangevuld met nummers die me doen denken aan de bands die begin jaren 90 op revalation records uitkwamen. Ik bedoel bands als Sensefield, farside etc.. Ook bands als the getup kids en zelfs weezer hoor je weerklinken op deze plaat.

De productie was in handen van Walter Schreifels die de meesten wel zullen kennen van quicksand en rival schools. En in sommige nummers hoor je daar ook iets van terug. Dit is echt het soort plaat waarnaar ik in de jaren 90 dagen aan een stuk kon luisteren. Echt een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten