vrijdag 8 april 2011

Green lantern: secret origin


Ik ben al een tijdje bezig om de volledige nieuwe reeks van Green lantern te lezen. In deze bundel hervertelt men de ontstaansgeschiedenis van Green lantern. Je ziet hierin hoe Hal jordan Green lantern geworden is, hoe hij Sinestro, Tomar re en Kilowog leert kennen. En ook het ontstaan van Hector Hammond staat hier in. Ik heb een voorgevoel dat deze strip voor een groot deel gaat terugkomen in de film die binnenkort verschijnt.

Maar over het verhaal zelf dan: Het is een goede hervertelling van hoe Hal jordan green lantern is geworden, en waarom hij is zoals hij is. Ook worden er enkele details vrijgegeven/ aangepast zodat men dit verhaal in kan passen in de sinestro corps war( het event dat hier juist voor kwam) en blackest night (het event dat hier direct na komt). Maar ik heb het heel graag gelezen. En in tegenstelling tot de meeste green lantern boeken moet je om dit verhaal te kunnen volgen niet echt voorkennis hebben. Als introductie tot de green lantern is dit echt een aanrader. Ik zou het zelfs nog meer aanraden dan Green lantern rebirth.

De tekeningen van Ivan reis en Oclair Albert zijn degelijke realistische moderne comicgenre tekeningen. Ze storen nergens, zijn van een constant goed niveau  en hebben een dynamiek, maar ze zijn ook nooit zo mooi of verbluffend dat je er naar blijft staren.

Maar ik zou zeggen: Als je interesse hebt in green lantern, geef dan deze bundel zeker eens een kans. En vergeet niet dat op 17 juni de green lantern film uitkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten