donderdag 21 april 2011

game of thrones episode 1: winter is coming



Ik heb vandaag de eerste aflevering van de nieuwe hbo serie Games of thrones gezien. Deze serie is een verfilming van het eerste boek uit de fantasy reeks "een lied van ijs en vuur" geschreven door George RR Martin. En ik vind dat een van de beste fantasyseries die er in de laatste jaren verschenen zijn. Dus ik had hoge verwachtingen voor deze serie.

En ik moet zeggen dat de eerste aflevering me niet teleurgesteld heeft. Zo te zien aan de inhoud van de eerste aflevering blijven ze wat het verhaal betreft zeer dicht bij het originele verhaal. De uitwerking van de kastelen en steden van westeros ziet er prachtig uit. De acteurs leveren goed werk. Ik kijk dus echt al uit naar de volgende aflevering.

Het enige echte minpunt dat ik kan bedenken is dat er wel heel veel personages worden voorgesteld, en ik er niet altijd zeker van ben dat mensen die de boeken niet gelezen hebben, echt goed weten wie iedereen nu eigenlijk is. Aan de andere kant is dat dan ook hun eigen schuld. Ze moeten deze boeken maar lezen, aangezien dit essentiĆ«le boeken zijn voor iedereen met ook maar enige interesse in fantasy of historische fictie heeft. En dat kan ook over de serie gezegd worden.

1 opmerking:

  1. "I would let his whole tribe fuck you, all 40000 of them and their horses too if that's what it takes." :p

    Maar serieus coole serie. De openingsscene alleen al. Damn. En hoe cool is die ene poort in zo'n ganse muur van gebergte :p

    BeantwoordenVerwijderen