woensdag 6 april 2011

jonah hex: de film.


Ik had al heel veel slecht gehoord over de verfilming van Jonah hex. De comic serie door Gray en Palmiotti is op dit moment een van mijn favoriete comicseries. Dus heb ik deze film toch eens een kans gegeven vandaag. En ik moet zeggen dat hij niet zo slecht was als ik verwacht had. Maar hij is zeker ook niet de beste film die ik dit jaar al heb gezien (dat was namelijk True grit)

Eerlijk is eerlijk, als een jonah hex verfilming werkt deze film niet echt. Het lijkt me eerder een verfilming van een Deadlands campaign met een Jonah hex achtig personage in de hoofdrol. Het karakter en de look van het personage zijn namelijk wel goed overgenomen, maar men heeft aan de wereld een scheut magie en "wierd science" toegevoegd.

Maar als  foute actie western met een scheut magie en wierd science is deze film zeker geslaagd. En laat ik daar nu juist een zwak voor hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten