dinsdag 19 april 2011

fields of the nephilim


Dit is echt een foto van de britse band Fields of the nephilim. Voor de volledige ontstaansgeschiedenis kijk je best hier. Maar dit is dus een band die ik pas vorige week ontdekt heb. En ik snap echt niet waarom het zolang geduurd heeft. Ik had de naam van deze band natuurlijk al enkele keren horen vallen, maar ik had nooit de moeite genomen om me hier eens in te verdiepen. Tot ik enkele weken geleden een playlist aan het samenstellen was om als achtergrond te dienen bij een roleplaysessie die zich voornamelijk ging afspelen in een gothic club. En terwijl ik op zoek was naar gothic bands kwam ik deze band weer tegen. Ook had  Dennie me een new wave verzamelaar met het nummer Moonchild op geleend. En dat smaakte naar meer.

Dus ben ik me eens iets meer gaan verdiepen in deze band. En wat een verrassing was me dat. Fields of the nephilim is een band die muzikaal dicht bij de sisters of mercy aanleunt. Een andere grote invloed op hen is Ennio morricone en de films waarvoor hij muziek gemaakt heeft. Dat is dus een van de redenen waarom deze band er uit ziet alsof ze weggelopen zijn uit Sergio leone's films. Verder zitten er ook nog cuthullu verwijzingen in de teksten. Het is dus echt een band die alles heeft zodat ik een fan zou worden. En ik raad iedereen aan om deze band zeker eens te checken, en er niet zo lang mee te wachten als ik.

Als afsluiter nog een liveversie van last exit for the lost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten