zondag 29 augustus 2010

green lantern: rebirth.


Door enkele enthousiaste topics over de green lantern strips op http://www.stripdatabank.be/stripforum/ en door het feit dat er in de big bang theory vaak hiernaar verwezen wordt, heb ik het eerste deel van de nieuwe reeks van de green lantern eens gelezen.

Eerlijkheidhalve moet ik wel zeggen dat deze bundel zeer verwarrend begint. De eerste 40 pagina's had ik het gevoel dat ik midden in een super ingewikkeld plot gegooid was, waarbij men ook nog eens een hele hoop voorkennis veronderstelde. Later in het boek wordt alles heel wat duidelijker. Ik ben ook eens op het internet gaan kijken waarom men dit gedaan heeft, en blijkt dat geof Johns, alvorens hij echt aan zijn green lantern verhaal kon beginnen, eerst alle zeer verwarrende verhaallijnen van vroegere versies moest ontwarren.

Tegen het einde van het boek, is alles ontward en lijkt alles klaar om aan een nieuw seizoen van green lantern te beginnen. Ik ben in elk geval geprikkeld genoeg door dit boek om meer van de green lantern te willen lezen en ga dus het volgende deel in deze serie zeker een kans geven. Of dit een serie is die voor iedereen is, weet ik wel niet. Door het feit dat de green lanterns zoiets is als een intergalactische politie heeft deze strip nogal heel veel science fiction elementen, en voor sommige mensen kan dat echt wel een probleem zijn. Ikzelf vind dit heel cool.

De tekeningen zijn heel mooi, heel dynamisch en heel mooi ingekleurd. Indien je van Sf en superhelden houdt, moet je zeker deze serie eens bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten