woensdag 1 juni 2011

dungeon master guys


Vorige week heb ik een online enquete ingevuld over roleplay podcasts, en een van de vragen was naar welke rpg podcasts ik zoal luisterde. En dan was er een heel keuzemenu met een hoop podcasts. Na het invullen van die enquete heb ik enkele dingen uit die lijst die ik niet kende eens gegoogeld, en zo heb ik de Dungeon masters podcast ontdekt.

In deze podcast vertellen drie roleplaybloggers over hoe je een roleplay het best leidt. Per podcast behandelen ze allemaal een onderwerp, wat ze daarna nog wat bespreken. Ook beantwoorden ze altijd enkele vragen van luisteraars. Ze hebben ook regelmatig mensen uit de roleplay industrie om een bepaald aspect over "gamemastering " te bespreken. Zo hebben ze bijvoorbeeld Wolfgang Bauer (van pathfinder en kobolt quarterly) om zijn mening te geven over horror in een rpg.

De podcast heeft een zeer goede geluidskwaliteit en is ook heel gefocust. In sommige rpg podcasts wil men nog wel eens gewoon zeveren, zonder echt veel voorbereiding. Hier blijft men meer on topic, een beetje zoals een radio of een tv programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten