maandag 25 juli 2011

green lantern: emerald knights


Ik zag dat deze film opgedoken was in de films on demand bij Telenet, en aangezien ik deze film al een poosje wilde zien, heb ik hem maar eens opgevraagd. Green lantern: emerald knights is een animatiefilm van Dc over de ontstaansgeschiedenis van het Green Lantern Corps. Voor diegene die het niet weten: Het green lantern corps is een intergalactische politiemacht die vrede in het heelal proberen te bewaren. Het gaat hier natuurlijk over het DC universum.

In Green lantern: Emerald knights vertelt Hal jordan (de Green lantern van het deel van het heelal waar de aarde zich in bevindt) aan nieuwe rekruut Arisia enkele verhalen uit de geschiedenis van het Green lantern Corps. Ondertussen is er een crisis bezig, en moet het green lantern corps proberen een vijand uit het anti materie universum te verslaan.


Arisia
 Ik lees de Green lantern comics en ben dus redelijk op de hoogte van de personages en de verhalen die hier verteld worden. Nu weet ik niet of deze film ook volledig duidelijk is als je geen voorkennis hebt over de green lanterns en hun mythe. Personages als Hal jordan, sinestro en kilowog worden niet echt voorgesteld. (maar dat zijn dan weer belangrijke personages in de green lantern film die binnenkort in de bioscoop komt)
Ook komen een deel van deze verhalen rechtstreeks uit de comics, en wist ik dus al wat er aan de hand was.

Maar verder is dit een goede, degelijke tekenfilm. De animatiestijl is in de klassieke stijl zoals ik me de tekenfilms uit mijn jeugd herinner. Het verhaal is tof, je komt meer te weten over het green lantern corps. En de stemmen worden gedaan door sterren als Nathan Fillion (castle, firefly, desperate housewives) en Henry Rollins (black flag, the rollins band, sons of anarchy)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten