donderdag 14 juli 2011

glee: road to sectionals


Een tv serie over een showkoor op een middelbare school. Waarom zou me dat ook maar in het minste interesseren. Maar ik had al veel goede dingen over Glee gehoord, en heb dus besloten om het een kans te geven. En ik moet zeggen dat het met niet teleurgesteld heeft.


De cast van Glee
 Zoals ik al zei, gaat Glee over een showkoor op een middelbare school. Dat koor heeft een groot verleden in die school, maar dat is helemaal weggeëbt ten voordele van de cheerleaders van Sue Sylvester. En nu is er een leerkracht die het koor, dat trouwens Glee club heet, opnieuw wil oprichten. Maar Sue Sylvester wil niet dat er geld uit haar budget genomen wordt en werkt dit koor op alle mogelijke manieren tegen.

Maar de echte kracht van deze reeks zit niet echt in de doorlopende verhaallijn of de eerder melige liedjes, maar in de geschifte personages en de scherpe dialogen. Zowat alle personages in deze serie hebben een serieuze hoek af. Ook is de humor naar Amerikaanse normen redelijk scherp. Een klein voorbeeldje. Men huurt een dansleraar in en het eerste wat die zegt tegen het koorlid in een rolstoel is:"Jij ligt eruit. Je doet niet genoeg je best." Waarop die jongen antwoordt: "mijn best met wat?" Antwoord van de leraar:"met lopen".

Dit is een grappige reeks die veel beter is dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Ook de uitspraken van Sue Sylvester zijn hilarisch. (vooral de dingen die ze zegt in haar eigen tv show)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten