maandag 1 augustus 2011

how I met your mother seizoen 1

How I met your mother is een serie die ik nu en dan wel eens tegenkwam al zappend, en waar ik dan meestal bij bleef hangen. Het uitgangspunt van deze serie is dat het hoofdpersonage Ted Mosby aan zijn kinderen vertelt welke gebeurtenissen ertoe geleid hebben dat hij hun moeder heeft leren kennen. Wat dit vooral toevoegd aan deze serie is dat Ted voiceover commentaar levert bij wat er gebeurd.

Verder volgens we in deze serie ook de belevenissen, liefdesperikellen en relatieproblemen van Ted's vrienden. En zij zijn allemaal hilarisch. Je hebt Lilly en marshall, een koppel dat al bijna 10 jaar samen zijn, en op trouwen staan. Je hebt ook Robin, de vrouw waarop Ted verliefd is, maar zij twijfelt of Ted en zij wel hetzelfde willen. En dan heb je natuurlijk Barney nog. Barney is een chauvanistische macho, die de andere twee heren onder zijn hoede wil nemen.

Deze serie is immens grappig. Dit is echt tv om luidop lachend in de zetel te zitten. Mij doet het denken aan een geupdate friends. Het gaat over de enkele mid twintigers, ze zitten vaak in een bar, sommigen wonen in hetzelfde huis etc... Maar het is sneller geëdit, de toon is iets meer hedendaags en de grappen zijn een beetje gewaagder.

Ik ben ondertussen al begonnen aan seizoen 2, zo goed is dit. Ik raad iedereen dus aan om dit ook eens te checken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten