zondag 5 september 2010

robbedoes en kwabbernoor 51: alarm! zwendeltuig!

Dit is de eerste robbedoes en kwabbernoot  door het nieuwe schrijversteam. Yoann en Vehlmann hebben al het album "versteende reuzen" gemaakt in de spinnoff serie "een verhaal van robbedoes en kwabbernoot door..." Persoonlijk was ik niet echt wild van dat album. En vond ik eigenlijk ook dat Munuera en Morvan dat niet zo slecht deden. Maar men heeft de hoofdreeks dus aan Yoann en Vehlmann gegeven. En ze doen het niet slecht moet ik zeggen.

Het verhaal is wat klassieker (robbedoes draagt zelfs weer zijn uniform) en speelt zich af in Rommelgem. De tekeningen zijn over het algemeen heel mooi (alleen de twee Zweedse meisjes vind ik wat uit de toon vallen, zowel qua tekeningstijl als in het verhaal) en het verhaal heeft een franquin achtig sfeertje. sommige dingen in dit verhaal lijken er wel wat met de haren bijgesleurd te zijn, maar volgens mij is dat omdat dit het eerste deel van een langer, complexer verhaal is. iets wat we bij de Robbedoes reeks niet echt gewend zijn ( buiten dan in paniek in khoudistan en de vallei der bannelingen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten